Wednesday, October 7, 2009

Insan yang bergelar Lelaki


insan yang diimpi telah dijumpai
walau jauh di mata tetap dekat di hati
perkenalan kami bukannya baru sehari
malah keluarga pun dah merestui

dia datang dan juga pergi
sesuka hati atau memang ada salah diri ini
aku cuba untuk mengerti
aku cuba untuk memahami apa sebenarnya yang terjadi

tetapi malang juga di sini
semakin lama dia seolah2 telah berubah hati
aku ingatkan mampu jadi teman sehidup semati
rupa2nya hanya sahabat sejati

setelah berkali2 hati dilukai
setelah berkali2 aku cuba tabahkan hati
tapi kali ini aku nekadkan diri
untuk cuba melangkah pergi
tak perlu lagi untuk diingati
tak perlu lagi untuk ditangisi

perkenalan dengannya mengajar aku pelbagai erti
agar aku sentiasa berhati2
dengan insan yang bergelar Lelaki


Nota: tiada kena mengena dengan penulis (",)

4 comments:

cheqna said...

pergh...

tiada kene mengena dengan

penulis???

ada tu...hahahaha

apapun semoga satu hari nanti

pelangi akan menghiasi hidup kita

setelah gerimis berhenti..

Afzan said...

Btul2... ada kena mengena dulu2 jer.. sipi jer pun (",)

insyaAllah... semoga kekuatan, ketabahan, kesabaran still ada dalam diri kita selamanyaaaa....

Chenta said...

Oh Hati...
Janganlah dikau menambah luka
Janganlah dikau menanggis
Janganlah dikau meratap hiba

Oh Hati..
Tabahlah selalu
Kuat dan teguh !
Bersabarlah..
Moga ada sinar disebalik kesuraman ini .

p/s. takde kena mengena dengan tuan punya blog or si penulis komen okeh . ahaks!

Afzan said...

waghhh kak Linda..

Berpuitis gituu... Caya lahh...
Hidup Kak Linda mama Mia (",)

Hehe.. mcm kempen plak! apa2 pun stay Sweet!!!