Wednesday, October 7, 2009

.: Akukah yang bersalah :.






Seperti biasa setiap pagi aku akan melalui Jambatan Pulau Pinang. Semalam jem teruk sebab ada kereta terbakar kat tengah2 jambatan. Hari ni jalan agak lenggang... aku as usual berada di lorong paling kanan (even paling kanan tapi takder la laju macam kat lorong kanan highway ok! Tapi kira lajulah berbanding lorong disebelah...). Bawak kete macam biasa jer. Agak2 nak sampai kat tengah2 jambatan aku nampak kenderaan2 di depan memperlahankan kenderaan sambil menekan brek. so, aku pun standby la break perlahan2.

Alih2 aku dengar bunyi brek berdecit (btul ke brek berdecit bunyinya?) Jeng jeng jeng.. bunyi tu bukannya dari kereta aku. Tapi dari van di belakang yang break mengejut kot. aku pandang2 jeling2 kat cermin pandang belakang, nampak la van tu dah terhuyung hayang kiri kanan nak control pergerakan van. Pastu part yang menariknya!!!! Ada ke patut pemandu Van tu HORN aku??? Aku ke yang bersalah kalo dia break mengejut? Nasib baik van tu xlanggar divider pembahagi jambatan tu. Lagi nasib baik sebab tak langgar kereta aku. Kalo tak... tak pasal2 jem lagi sekali kat jambatan Pulau Pinang (",)

satu belah jem sebab accident.. lagi satu belah jem sebab diorg2 memperlahankan kenderaan nak usha2 accident. Ish ish ish... Harap2 jauh la aku daripada accident2 kemalangan nih... Amin...

1 comment:

cheqna said...

kita tak pernah bersalah..
hahahahha