Thursday, November 12, 2009

Aku adalah OKK

Dulu2 aku pernah mention pasal aku dapat 7 surat cinta daripada pakcik MBSA. Pastu masa aku balik Shah Alam untuk bercuti hujung minggu + bercuci di Istana Budaya + Berdating ngan Hans... anak saudaraku (anak kakak aku) telah menghulurkan satu lagi surat.

Ingatkan surat apa.. rupa2nya surat yang jugak bercopkan MBSA. diorang hantar surat semata2 untuk bagitau promosi yang diorang buat. Promosi Potongan Bayaran Saman sebanyak 50%. Kenapa 50% jer? Dalam surat tu dinyatakan bilangan saman yang telah didaftarkan untuk kereta aku dan jumlah yang perlu aku bayar.

Walaupun 50% tapi still banyak gak kena bayar. Dah la promosi sampai hujung bulan November ni jer... Terpikir2 la jugak aku untuk membayarnya. Maka, dengan itu aku ambik keputusan untuk membuat keje2 part time di company aku. Kerjanya senang jer... Verify data yang telah di entry oleh budak2 Data Collection. Kerja selama 5 jam sehari untuk pendapatan yang lebih kurang rm100 (bersamaan dengan bayaran untuk 1 saman)

Kiranya cukupla aku keje seminggu then lepas untuk bayar saman (",) tak der la effect pada gaji.Kan? kan? kan?

Tapi... agak2 nanti2 MBSA akan buat promosi potongan sehingga 90% tak?? Kalo ada... tak payah la aku bayar sekarang kan? He... He.. He...

Nota : Pegawai Perhubungan Awam, Shahrin Ahmad, berkata OKK sepatutnya mengambil peluang itu untuk membayar tunggakan bagi mengelak MBSA melaksanakan waran tangkap dan mendakwa mereka di mahkamah.

4 comments:

cheqna said...

weh..

OKK stang for Orang Kaya Kete ke gane???

ekekeke

Afzan said...

Hahaha...

OKK sama dengan Orang Kena Kompoun la

Chenta said...

oooo...gitu ekh !

Afzan said...

Kak Linda :

Macam tu la kisahnya kak...

Terharu kan? kan? kan? Hehehe...